Իրանի և Միացյալ Նահանգների միջև բանակցությունների հինգերորդ փուլի ավարտից հետո Իրանի գլխավոր բանակցող, արտգործնախարար Աբբա Արաղչին հայտարարել է, որ «դա բանակցությունների ամենապրոֆեսիոնալ փուլերից մեկն էր»։ «Մենք անսասան ենք մեր դիրքորոշումներում։ Ամերիկյան կողմն այժմ հստակ պատկերացում ունի Իրանի դիրքորոշման վերաբերյալ»,- շեշտել է նա։               
 

«Հայաստանում հնարավոր է լավ ֆիլմեր նկարահանել, մանավանդ դրամայի ժանրում»

«Հայաստանում հնարավոր է լավ ֆիլմեր նկարահանել, մանավանդ դրամայի ժանրում»
07.10.2016 | 09:18

«Սթեյջ 7» դերասանական ստուդիայի հիմնադիր, ռեժիսոր և դերասան ՏԻԳՐԱՆ ՆԱԼՉԱՋՅԱՆԸ 2017-ին հանդիսատեսի դատին կհանձնի «Այրվող հորիզոններ» իր նոր ֆիլմը: Մեր զրույցի թեման նոր ստեղծվող ֆիլմերն են, կինոոլորոտում առկա խնդիրներն ու ձեռքբերումները:

«ՓԱՅԼՈՒՆ ՍԵՐՈՒՆԴ Է` ԱՐԱԳ ՄՏԱԾՈՂ, ՀԵՏԱՔՐՔԻՐ, ԿՐԵԱՏԻՎ ՄՏԱԾՈՂՈՒԹՅԱՄԲ»


-Ինչի՞ մասին է «Այրվող հորիզոններ» ֆիլմը:
-Ի տարբերություն նախորդ՝ «Չներվածները» ֆիլմիս, այստեղ ասելիքը շատ ավելի ընդգրկուն է, սյուժեն` օրիգինալ, բայց չեմ ուզում չակերտներն ամբողջությամբ բացել: Կասեմ միայն, որ դեպքերը տեղի են ունենում մի «տարածքում», որը քաղաքացիական պատերազմի արդյունքում ձեռք է բերել «անկախություն»: Այնտեղ տիրում է անարխիա, սակայն ժամանակի ընթացքում սկսվում է պայքար իշխանության համար: Այդ ամենին զուգահեռ ընթանում է 15-ամյա աղջկա պատմությունը: Ժանրային առումով դրամատիկ թրիլլեր է, մի փոքր գրոտեսկ կա քաղաքական ենթատեքստ ունեցող դրվագներում: Սցենարի վրա շատ երկար եմ աշխատել, շուրջ մեկ տարի: Նախնական տարբերակով՝ սցենարը 90-ականների մասին էր, մշակման փուլում լուրջ փոփոխություններ եղան, դուրս եկանք 90-ականներից: Շատ բան պահպանվեց, բայց դարձավ ուրիշ պատմություն: Ասեմ նաև, որ բացարձակ ոչ մի քաղաքական պատվեր չկա. ոչ ընդդիմության կողմից ենք, ոչ իշխանության: Ժողովրդի, հասարակ քաղաքացու տեսանկյունից նկարահանած ֆիլմ է:
-Ովքե՞ր են ընդգրկված դերասանական կազմում:
-Մի քանիսի անունը կնշեմ` Սարգիս Գրիգորյան, Ստանիսլավսկու անվան ռուսական դրամատիկական թատրոնի դերասան Ռոբերտ Հակոբյան: Գլխավոր դերերից մեկը ես եմ ստանձնել: 15-ամյա աղջկան կմարմնավորի Օֆելյա Հարությունյանը` իմ ղեկավարած ստուդիայի սաներից մեկը, շատ տաղանդավոր մի աղջիկ: Օֆելյան մի քանի ներկայացումներում խաղացել է, լուրջ առաջընթաց է գրանցել, առանց կաստինգ անելու ես դերը վստահել եմ նրան:
-Մի քանի բառով կներկայացնե՞ք ձեր ստուդիան:
-«Սթեյջ 7» դերասանական ստուդիան հիմնվել է 2010-ին, 5-6 տարի է անդադար աշխատում ենք, ուսուցմանը զուգընթաց ներկայացումներ ենք բեմադրում, խաղում ենք պրոֆեսիոնալ թատրոններում: Վերջերս բեմադրվեց իմ հեղինակած «Made in China կամ պատերազմն անավարտ է» ներկայացումը, որը քառօրյա պատերազմի մասին է: Մինչ ռազմաճակատում թեժ մարտեր են ընթանում, երկրի ներսում մարդիկ պայքարում են առնետների դեմ: Տրագիկոմեդիա է: Կարող եմ ասել, որ դահլիճից նույնիսկ 40-50 տարեկան մարդիկ թաց աչքերով էին դուրս գալիս:
-Ի՞նչ կասեք ձեր ստուդիայի սաների մասին, առհասարակ, նոր սերնդի:
-Փայլուն սերունդ է` արագ մտածող, հետաքրքիր, կրեատիվ մտածողությամբ: Տարրական բան ասեմ. օպերատորությունից գաղափար չունենալով` նրանք հեռախոսով այնպիսի՜ նկարահանումներ են անում: Լուրջ պոտենցիալ եմ տեսնում: Դա ունի իր բացատրությունը: Նրանք Խորհրդային Միություն չեն տեսել, Լևոն Տեր-Պետրոսյանին չեն ճանաչում, Քոչարյանի ժամանակ փոքր են եղել կամ դեռ ծնված չեն եղել, հիմա էլ քաղաքականությունը առանձնապես իրենց չի հետաքրքրում: Արտասահմանյան ֆիլմեր են նայում, գրքեր կարդում, իրենց հետաքրքրությունները բավարարում են համացանցի, տարատեսակ շփումների միջոցով: Համենայն դեպս, լրիվ ուրիշ աշխարհում են ապրում, որն ավելի մաքուր, ավելի հետաքրքիր, ավելի գունավոր է: Իսկ մեզ դա շատ է պետք:
-Բայց մի օր նրանք մտնելու են քաղաքական դաշտ, բախվելու են հասարակական-քաղաքական խնդիրների:
-Այո, բայց կլինեն շատ ավելի պատրաստված, լուսավոր, հետաքրքիր, տեսակով՝ կրեատիվ, ոչ թե կոռումպացված գաղափարներով, որ կարելի է պաշտոն ստանալ ու փող աշխատել դրանով: Վստահ եմ, որ նրանք քաղաքականություն կմտնեն լավ գործ անելու համար: Ես մեծամասնության մասին եմ խոսում, վատը միշտ էլ կա:

«ՖԻԼՄԸ ՉՊԵՏՔ Է ՄՆԱ ԴԱՐԱԿՆԵՐՈՒՄ»


-Հաճախ նոր ստեղծվող ֆիլմերն ինչպես հարկն է չեն շրջանառվում, չեն հասնում կինոդիտողին: «Չներվածները» ի՞նչ ճանապարհ է անցել:
-Ֆիլմը չպետք է մնա դարակներում, այսինքն, ստեղծագործող մարդն իր սեփական ես-ը բավարարելու համար չպետք է ասի` ես ֆիլմ եմ նկարահանել ու վերջ: Իսկ այդպիսի ֆիլմեր, որ մնում են դարակում, անկեղծ լինենք, Հայաստանում շատ են: «Չներվածները» առաջին լուրջ աշխատանքս էր, մտածում էի՝ Youtube սոցցանցով կցուցադրեմ: Բայց ստացանք այնպիսի արդյունք (ներկայիս շուկայի չափանիշներով), որ կարող էինք կինոթատրոն դուրս բերել: Մոտ մեկ ամիս «Չներվածները» ցուցադրվեց «Մոսկվա», «Սինեմա սթար», «Հայաստան» կինոթատրոններում, այնուհետև` Գյումրիում, Վանաձորում, ավելի ուշ` Լոս Անջելեսում, որից հետո եղավ հեռուստատեսային ցուցադրություն և համացանցում տեղադրվեց ֆիլմի տեսագրությունը: Մեր հաշվարկներով` մոտ մեկ միլիոն մարդ դիտել է ֆիլմը: Կարելի է ասել` չմնաց դարակներում: Ես լավ դպրոց անցա «Չներվածները» նկարահանելու և հանրայնացնելու ընթացքում: Թերությունները, բացերը որ եղել են առաջին ֆիլմի դեպքում, նոր ֆիլմում չեն կրկնվի:
-Տիգրան, լավ ֆիլմ նկարահանելու համար մեծ բյուջեն պարտադի՞ր է:
-Պարզ է, որ պատմական ֆիլմ չենք նկարահանի փոքր գումարով, սցենարից է կախված, բայց, ընդհանուր առմամբ, ֆանտաստիկ գումարների կարիք, կարծում եմ, չկա: Ես այսօր պատրաստ եմ լավ ֆիլմ նկարահանելու 25-30 հազար դոլարով:
-Ենթադրում եմ, որ Ձեր ֆիլմի բյուջեն այդքան է:
-Մոտավորապես` այդքան: Քանի որ ֆիլմում կան բարդ մասշտաբային տեսարաններ, այդ իսկ պատճառով ավելի շատ գումար է ծախսվելու, քան նշված 25-30.000-ը: Սցենարի համար չենք վճարում, ինքս եմ գրում, ռեժիսորը ես եմ, տեխնիկապես հագեցած ենք: Քանի որ «Շարմ հոլդինգը» չենք, որն ունի սեփական միջոցներ, հովանավորներ (վատ իմաստով չեմ ասում), դերասանները մի փոքր զիջման են գնում հոնորարների առումով: Աշխարհում դա ընդունված է. 15-20 միլիոն դոլար հոնորար ստացող դերասաններ կան, որ ուրիշ ֆիլմերում ստանում են 50 հազար: Եթե սցենարը դուր է գալիս, կերպարը հետաքրքրում է, ուզում են աշխատել տվյալ ռեժիսորի հետ, զիջման են գնում: Իհարկե, մեր ֆիլմը փառատոնային չէ, կոմերցիոն է, մենք նկարահանում ենք ֆիլմ, որը, հույս ունեմ, դահլիճներ կլցնի, բայց ինձ համար բյուջե հավաքելն այդքան էլ հեշտ չէ: Գուցե 2-3 տարի հետո իմ աշխատանքով ապացուցեմ, որ ինձ կարելի է գումար տրամադրել ֆիլմ նկարահանելու համար:
-Կարծում եք` նոր ֆիլմը կանաչ լույս կվառի՞:
-Եթե 70-80 տոկոսով իրականացնեմ այն, ինչ պատկերացնում եմ, հանդիսատեսին կմատուցեմ լրիվ այլ տեսակի, այլ ոճի աշխատանք, որ հայաստանյան շուկայում չի եղել: Դեռ ամբողջությամբ բյուջեն հավաքված չէ, ես հիմա դրանով եմ զբաղվում: Առիթից օգտվելով` ուզում եմ ասել, որ ֆիլմը պոտենցիալ ունի նաև գումար հետ բերելու առումով: Եթե լինեն հովանավորներ, ես բաց եմ համագործակցությունների ու առաջարկությունների համար:
-Հաճախ ֆիլմը նկարահանվում և էկրան է բարձրանում նախատեսված ժամկետից ուշ: Ե՞րբ սպասենք «Այրվող հորիզոններին»:
-Հույս ունեմ, որ մեր ֆիլմի դեպքում այդպես չի լինի: 2017-ի երկրորդ կիսամյակում նախատեսում ենք ավարտել աշխատանքները: Մայիս-հունիս ամիսներին արդեն մանկական ֆիլմ ենք նկարահանելու, իհարկե` ոչ նախորդի պես մեծամասշտաբ:

«ՍՏԵՂԾԱԳՈՐԾԱԿԱՆ ԿԻՐՔԸ ԲԱՎԱՐԱՐԵԼՈՒ ՀԱՄԱՐ ՀԵՌԱԽՈՍՈՎ ԷԼ ԿԱՐՈՂ ԵՍ ԻՆՉ-ՈՐ ԲԱՆ ՆԿԱՐԵԼ»


-Մասնագիտությամբ իրավաբա՞ն եք:
-Ես պարզապես ունեմ իրավաբանական կրթություն: Սովորել եմ Ֆրանսիական համալսարանում, բավականին լավ եմ սովորել: Անկեղծ ասեմ` ուսման պրոցեսն ինձ դուր էր գալիս, ու լավ դասախոսներ ունեի: Սակայն 13 տարեկանից կինոյով էի տարված, սցենարներ էի գրում, ֆիլմեր էի նայում, գրքեր էի կարդում այդ թեմայով: Բանակից հետո աշխատանք էի փնտրում և այնքան էի կինոն սիրում, որ փորձում էի սկավառակների խանութում աշխատել: Ինձ աշխատանք առաջարկեցին այն իրավաբանական կազմակերպությունում, որտեղ ուսումնական պրակտիկա էի անցել: Մի քանի ամսից հասկացա, որ չեմ ուզում աշխատել իմ մասնագիտությամբ: Մարդ պետք է իր սիրած գործով զբաղվի:
-«Չներվածները» ֆիլմում, կարծես, մասնագիտությունը Ձեզ օգնել է:
-Այո, այդ ֆիլմում կա անդրադարձ թրաֆիքինգին: Առհասարակ, ես քրեական դրամաների սիրահար եմ, եթե իրավաբանի կրթություն չունենայի, հարկ կլիներ կարդալ, ծանոթանալ այդ ոլորտին:
-Ի՞նչ կասեք այսօր ստեղծվող հայկական ֆիլմերի մասին:
-Ակտիվությունն ինձ դուր է գալիս: Կինոթատրոն գնում են ավելի շատ հայկական ֆիլմ դիտելու, քան արտասահմանյան: Պատճառներից մեկն այն է, որ արտասահմանյան ֆիլմերը, արտադրությունից անմիջապես հետո, կարող են անվճար նայել համացանցում: Նկարահանվում են, այսպես կոչված, «պոպկոռնային» կատակերգություններ: Դրանք Չելենտանոյի կատակերգությունները չեն, որ մնայուն արժեք ունենան: Նայում են մեկ, առավելագույնը` երկու անգամ, ու անցնում է պատմության գիրկը, սկսում են նոր ֆիլմ նկարահանել: Ամբողջ աշխարհում դա ընդունված է, բայց մեզ մոտ չափից շատ են կենտրոնացած այդ ֆիլմերի վրա: Կա թյուր կարծիք, որ դրաման և մյուս ժանրերը պահանջարկ չունեն Հայաստանում: Դրաման, սիրային պատմությունը զուգորդվում են սերիալի հետ, որ տանն էլ կարող են նայել:
-Այդ կարծիքը ձևավորվել է, որովհետև մեծ էկրաններին հայտնվում են անհաջո՞ղ ֆիլմեր:
-Կարծում եմ` այո: Ասեմ, թե ինչ եղավ իմ ֆիլմի ցուցադրությունից 10-15 օր առաջ: Էկրաններին էր կատակերգություն, որի ժամանակ դահլիճը բավականին մարդաշատ էր: Հետո էկրան բարձրացավ երկու ֆիլմ, որ մեկ-երկու օրում տապալվեցին: Մամուլը, հանդիսատեսը շատ վատ արձագանքեցին, և իսկապես անհաջող էին: Իմ ֆիլմը դեռ չցուցադրված, անծանոթ մարդիկ թրեյլերի տակ գրում էին` հերթական էշությունը կլինի: Այսինքն, երբեմն այնքան անհաջող ֆիլմեր են բարձրանում էկրան, որ ստվեր են գցում քիչ թե շատ պոտենցիալ ունեցող ֆիլմի վրա: Մինչդեռ պետք է, որ մյուս ժանրերն էլ զարգանան: Հայաստանում հնարավոր է լավ ֆիլմեր նկարահանել, մանավանդ դրամայի ժանրում, որն այդքան մեծ ֆինանս չի պահանջում: Հաջողված ֆիլմերի անուններ կարող եմ թվարկել` «Եթե բոլորը», «Ընդհատված մանկություն», «Կյանք ու կռիվ», կոմեդիաներից` «Առաջին դեմք», «Կորած-մոլորվածը Հայաստանում»:
-«Չներվածներն» ի՞նչ գնահատականի արժանացավ ցուցադրությունից հետո:
-Բավականին թերություններ կան, եթե դուք հինգ թերություն նշեք, տասը ես կավելացնեմ: Մեծ հետաքրքրությամբ լսում եմ դիտողությունները: Բայց երբ ասում են` չի ստացվել, ամբողջությամբ վատն է, դա չեմ հասկանում: Հիմնականում այդպես ասում են այն ռեժիսորները, որոնք երբեք ֆիլմ չեն նկարահանում: Չեն էլ նկարահանի, որովհետև կա կարծրացած գաղափար, որ կարող էին լավ ֆիլմեր նկարահանել, բայց հնարավորություն չտրվեց: Հավատացեք, ստեղծագործական կիրքը բավարարելու համար հեռախոսով էլ կարող ես ինչ-որ բան նկարահանել: Նրանք ռեժիսոր են այնքանով, որ մորուք են պահում, երկար մազեր ունեն, ծխում են օրը մի քանի տուփ ծխախոտ ու լուրջ դեմքով նման բաներ են խոսում:
-Տիգրան, Դուք Ալբերտ Նալչաջյանի որդին եք: Ձեր ընկալումների, ընտրած ճանապարհի հարցում ի՞նչ դեր ունի անվանի հոգեբանը:
-Ես «Սթեյջ 7» ստուդիայում դասավանդում եմ ռեժիսորական աշխատանք: Հայրս փայլուն մանկավարժ է եղել, պատմում են, որ ուրիշ համալսարանի ուսանողները դասերից փախչում էին՝ նրա դասախոսությունները լսելու: Այդ առումով ինչ-որ բան ժառանգել եմ. լսարանի հետ կարողանում եմ աշխատել ու արդյունք ստանալ: Հորիցս ժառանգել եմ նաև ստեղծագործելու ջիղը: Ես փոքր հասակից տեսել եմ՝ ինչպես էր նա աշխատում, գրքեր գրում: Արթնանում էի գրամեքենայի ստեղների չխկչխկոցից: Կարդում եմ հորս գրքերը, ու դա ինձ շատ է օգնում: Հոգեբանությունը մեծ առնչություն ունի դերասանական ու ռեժիսորական աշխատանքի հետ: Ասեմ նաև, որ Ալբերտ Նալչաջյանի տղան լինելու համար ես հաճախ եմ հաճելի վերաբերմունքի արժանացել, բայց երբևէ դուռ չեմ բացել այդ անունով: Մի կողմից` լավ է: Ինքս եմ փորձում ճանապարհ հարթել: Նա շատ լավ հայր է: Հնարավորությունների սահմաններում ոչինչ չի խնայի ինձ համար:
-Ֆիլմերիդ մասին ի՞նչ կարծիք ունի:
-«Չներվածները» ֆիլմի պրեմիերայի օրը, երբ բոլորը մոտենում, շնորհավորում էին, նա մոտեցավ ինձ, ասաց. «Հաջորդ անգամ, երբ ֆիլմ նկարահանես, կտաս` սցենարը կարդամ»:


Զրուցեց
Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆԸ

Լուսանկարներ

. .
Դիտվել է՝ 5385

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ